12 Şubat 2013 Salı

Gençlik Federasyonu Çadır Eyleminde


Tutuklu arkadaşlarıyla dayanışmak amacıyla 13 Kasım'da Beyazıt'ta Çadır kurmak isterken polisin saldırısına maruz kalan Gençlik Federasyonu üyeleri, bugün aynı yerde açıklama yaptıktan sonra Çadır kurdu.
Öğrenciler, "Kahrolsun faşistler, yaşasın mücadelemiz" ve "Parasız eğitim suç değildir" sloganlarını attı. Burada yaptıkları açıklamada, polisin 13 Kasım günü saldırısına maruz kaldıklarını anlatan öğrenciler, 16 kişinin gözaltına alındığını belirtti.
Açıklamada, saldırıya ilişkin şu bilgiler yer aldı: "Bizler 7 gün boyunca 10 defa saldırıya uğradık ama Çadırımızı açmaya, pankartımızı asmaya devam ettik. Her Çadır açtığımızda azgınca saldırdı polis. Kendisinin yetemediği yerde geceleyin uyuyan arkadaşlarımızın üzerine eli sopalı faşistleri gönderdi ve arkadaşlarımızın bu saldırıda kafaları yarıldı" dedi.
Öğrenciler, saldırı sırasında üzerlerine "tutkal" gibi yapışan ve değdiği yeri yakan bir gaz kullandığını belirtti, "Görün AKP'yi tanıyın ve işkence yapanları. 19 Aralık'tan üniversite önlerine, dağlardan sokaklara, kimyasal gazları halkı teslim alamazsınız" dedi.
Gençlik Federasyonu üyeleri basın açıklamasının ardından Çadırlarını açarak, şarkı ve halaylarla eylemlerine devam etti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder