Van Tutuklu ve Hükümlü Yakınları Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği (Tüyad-Der) Başkanı Ahmet Aygün, 12 Eylül 2012 tarihinde Türkiye
cezaevlerinde başlatılan süresiz, dönüşümsüz açlık grevlerinin 38'nci
gününde hükümete çağrıda bulundu. Aygün, açlık grevi eylemcilerinin
taleplerinin Kürt sorununun çözümü noktasında tartışılan talepler
olduğunu, bu nedenle siyasal iktidarın ölümler yaşanmadan gerekli
tedbirleri alması gerektiğini söyledi.
Türkiye genelinde cezaevlerinde başlatılan açlık grevinin 38'nci gününde Van Tüyad-Der, cezaevlerindeki açlık grevine destek vermek amacıyla nöbet Çadırı kurdu. Tüyad-Der tarafından Van Belediyesi otoparkında kurulan nöbet çadırı önünde de basın açıklaması yaptı. Basın açıklamasına Van Belediye Başkan Vekili Sabri Abi, İnsan Hakları Derneği Şube Başkanı Ömer Işık ve bazı BDP'liler katıldı. Nöbet Çadırı önünde yapılan açıklamayı okuyan Tüyad-Der Van Şube Başkanı Aygün, Türkiye
genelinde birçok cezaevinde başlatılan açlık grevine destek olma
amacıyla nöbet Çadırcı oluşturduklarını söyleyerek, 58 cezaevinde
başlayan açlık grevinin 38'nci gününü doldurduğunu söyledi.
Aygün,
'Cezaevlerinde başlatılan bu açlık grevlerinin istemediğimiz yeni
ölümlere neden olabileceğini, olacaklardan da hükümetin sorumlu
olacağını belirtmek isteriz. Bu nedenle diyoruz ki hükümet bir an evvel
tutsakların haklı, meşru ve demokratik istem ve taleplerini yerine
getirmek için biran evvel harekete geçmelidir. Bu taleplerin çözümü
halinde bu sorunların da ortadan kalkacağına inanıyoruz dedi.Aygün,
açlık grevi eylemcilerinin taleplerinin Kürt sorununun çözümü noktasında
tartışılan talepler olduğunu, bu nedenle siyasal iktidarın ölümler
yaşanmadan gerekli tedbirleri alması gerektiğini belirtirken, talepler
yerine getirilinceye kadar da kurdukları nöbet Çadırında her gün
dönüşümlü olarak açlık grevi yapılacağını söyledi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder