İzmir’de, kurdukları Çadırlarda Suriyeli sığınmacıların yaşamlarını aratmayan görünümleri ile 14 yıldır hayat mücadelesi veren aileler kendilerine uzatılacak yardım elini bekliyorlar. Merkezî Nüfus İdare Sistemi (MERNİS) sistemine kayıtlı
olarak yaşayan 21 haneli çadır mahalle sakinleri; “İzmir’in göbeğinde
bizi Suriyeli sığınmacı sanabilirler ama biz Türk bayrağı altında
yaşıyoruz” dediler.
İzmir’in Aliağa ilçesinde MERNİS sistemine
kayıtlı olarak çadırlarda yaşamlarını sürdüren aileler, ‘Medeniyetten
mahrumuz’ sözleriyle yardım çağrısında bulundu. 21 haneli çadırlarda en
az 6 kişi kaldıklarını söyleyen aileler geçimlerini günlük yevmiyeli
işlerden sağladıklarını belirtti. Doğumlarını gerçekleştirdikleri, davul
zurnalı asker eğlencelerini tertipledikleri, ebediyete uğurladıkları
cenazeleri ve destansı düğünleri ile birlikte 14 yıldır çadırlarda
kaldıklarını dile getiren aileler, eşit yaşam koşullarına sahip olmanın
özlemini “İnsanca yaşamak istiyoruz” sözleri ile ifade ettiler.
Göreve geldikten sonra ailelerin MERNİS sistemine tarafınca
kayıtlarının yapıldığını dile getiren Aliağa Barbaros Hayrettin Paşa
Mahallesi Muhtarı Ali İnci de bölgenin konut arazisi olduğunu
açıklayarak yıllardır ailelere yer temininin yapılmadığını söyledi.
Muhtar İnci; 4 yıldır görev yaptığını belirterek şöyle konuştu: "14
yıldır kayıtlı olarak 21 hane konut alanı içinde kalıyor. MERNİS’te
doğru düzgün kayıtları yoktu. Göreve geldikten sonra ilk işim bu soruna
çözüm üretmek oldu. Kaymakamlıktan sosyal destek alabiliyorlar. Ancak,
burada kolay bir yaşam yok. Bu yıl yağışlar çok oldu. Dağdan gelen sular
yüzünden çadırları su altında kalıyor. Aliağa Belediyesi yıkım
tebligatı gönderdi. Ama kendilerine bir yer gösterilmeden yıkım
durduruldu. Bu ailelere kalıcı konut yapılması gerekiyor.”
TOPRAĞIMIZ VE BAYRAĞIMIZ BİR
Çadır sakinlerinden Sevgül Yağcılar, aynı toprak üstünde eşit haklara
sahip olmak istedikleri çağrısında bulunarak şunları söyledi: “Oy alma
vaadiyle çok kandırıldık. Devletten büyüklerden yardım istiyoruz.
Çadırda dünyaya gelen çocuklarımız var. 25 yaşında gencecik
delikanlımızı toprağa verdik. Vatanımıza askerimizi gönderiyoruz.
Türkiye’nin bayrağı altında yaşıyoruz. Biz kimseye ayrımcılığın
yapılmadığı bir hayatı yaşamak istiyoruz.”
SURİYELİ SIĞINMACILARDAN FARKIMIZ YOK
Çadır Firmaları daki hayatının Suriyeli sığınmacılara tanınan haklardan daha zor
olduğuna dikkat çeken 61 yaşındaki Hakkı Yağcılar da; “İzmir’in
göbeğinde bizi Suriyeli sığınmacı sanabilirler. Onlara tanınan imkan
bize tanınmıyor” diye konuştu. Hakkı Yağcılar, bağlanan su ile
hastalıkların diz boyu olduğunu ifade ederek sözlerini şöyle sürdürdü:
“Çadır Branda altımızdan yağmur suları gidiyor. Her yıl çadır değiştiriyoruz.
Elektriği belediye veriyor. Su bağlandı ancak artezyen suları
veriliyor. O su içilmiyor. Çocuklar hastalandı. Bazen kendi paramızla su
satın alıyoruz. Medeniyetten uzak bir yaşam sürdürüyoruz.”
25 Şubat 2013 Pazartesi
21 Şubat 2013 Perşembe
Uzay Çadırı
İlköğretim okulları için özel tasarlanmış 'Uzay Çadırı' Lara Koleji’ne kuruldu. Özel Lara Koleji’nde iki gün
boyunca kurulu olan uzay çadırı öğrencilerden büyük ilgi gördü.
Çadırı anasınıfından 8. sınıfa kadar tüm öğrenciler ziyaret etti.
Karanlık ortam oluşturulan Çadırın tavanına yansıtılan görüntüleri öğrenciler izleyerek uzay ortamını görme fırsatı buldu. Bütün gezegenleri, çeşitli gök cisimlerini ve onların uzay boşluğundaki hareketlerini anlatan uzay çadırındaki simülasyon gösterisi öğrencilere keyifli anlar yaşattı.
Planetaryum olarak adlandırılan bu sistem Japonya , Almanya ve Amerika gibi ülkelerde yıllardır kullanılıyor.
Uzay çadırının öğrencilere gökyüzünü ve uzayı tanıtmak, gezegenlerin ve uzayın oluşumunu görsel olarak anlatmak, merak uyandırmak ve araştırmayı teşvik için oluşturulduğunu anlatan Özel Lara Koleji Müdürü Ulaş İnönü, "Bütün öğrencilerimiz planetaryum adı verilen uzay çadırında gezegenleri ve gökcisimlerini özellikleriyle birlikte yakından tanıma fırsatı buldular. Öğrencilerimizin uzayla ilgili bilgilerini artırmak ve onlarda merak uyandırabilmek için yapılan bu faaliyetimizin faydalı olduğunu umuyorum. Öğrencilerimize bilgileri öğretirken aynı zamanda onları eğlendirmeyi de unutmuyoruz." dedi.
Karanlık ortam oluşturulan Çadırın tavanına yansıtılan görüntüleri öğrenciler izleyerek uzay ortamını görme fırsatı buldu. Bütün gezegenleri, çeşitli gök cisimlerini ve onların uzay boşluğundaki hareketlerini anlatan uzay çadırındaki simülasyon gösterisi öğrencilere keyifli anlar yaşattı.
Planetaryum olarak adlandırılan bu sistem Japonya , Almanya ve Amerika gibi ülkelerde yıllardır kullanılıyor.
Uzay çadırının öğrencilere gökyüzünü ve uzayı tanıtmak, gezegenlerin ve uzayın oluşumunu görsel olarak anlatmak, merak uyandırmak ve araştırmayı teşvik için oluşturulduğunu anlatan Özel Lara Koleji Müdürü Ulaş İnönü, "Bütün öğrencilerimiz planetaryum adı verilen uzay çadırında gezegenleri ve gökcisimlerini özellikleriyle birlikte yakından tanıma fırsatı buldular. Öğrencilerimizin uzayla ilgili bilgilerini artırmak ve onlarda merak uyandırabilmek için yapılan bu faaliyetimizin faydalı olduğunu umuyorum. Öğrencilerimize bilgileri öğretirken aynı zamanda onları eğlendirmeyi de unutmuyoruz." dedi.
20 Şubat 2013 Çarşamba
Güncel Bir Çadır Yazısı
Şimdi Çadır ve Çadır Üretimi hakkında yazı bulamadığımdan değil ama zamanım az olduğundan bu yazı başlığını atayımda en azından Çadır, Branda, Tente bloğumuz güncel kalsın.
19 Şubat 2013 Salı
Türk Kızılayında Çadır Stoğu 90 00 adet
Türk Kızılay ı Genel Başkanı Ahmet Lütfi Akar , AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türk Kızılayı'nın Van depremi nin ardından Çadır stokunun sıfıra indiğini ancak yeni çalışmalar neticesinde bu stokun artırıldığını bildirdi.
İlk
etapta Pakistan'dan 10 bin çadır alındığını belirten Akar, daha sonra Çadır stoklarını yükseltmeye karar verdiklerini dile getirdi.
Akar,
''Hem kendi Çadır Üretimi atölyelerimizi 4 kat fazla çalıştırdık hem de
dışarıya Çadır diktirdik. Bugün geldiğimiz noktada 30 bin çadırı Suriye
sınırında konuşlandırmamıza rağmen Türkiye'nin çadır stoku 90 bindir. Bu
stok çok yakın bir zamanda 110 binlere, 120 binlere çıkacak. Stok
sayımızı da bu seviyelerde tutmaya çalışacağız'' ifadelerini kullandı.
18 Şubat 2013 Pazartesi
Çadır Kente Okul Hazırlıkları
Şanlıurfa’nın Akçakale ilçesinde nüfusu 30 bin 500'e ulaşan Süleyman Şah Çadır kentinde kalıcı 12 derslikli okul yapılıyor.
Yedi aya aşkın Suriyeli mültecilere ev sahipliği yapan Süleyman Şah Çadır kent yönetimi, eğitim alanların daha sağlıklı olması açısından derslikler inşa ediliyor. Çadır kent eğitim alanlarında yapılması düşünülen 12 derslik prefabrik okulun zemin alanın beton blokla dökülmeye başlandı. Çadır kent yönetimi, ”Ülkelerinde çıkan iç karışıklıktan dolayı ülkemize sığınan Süriye’li mültecilerin birçok konuda ihtiyaçları karşılanırken, eğitim yaşına gelmiş çocukların eğitim ihtiyaçların da eksiksiz devam etmektedir. Ancak şu ana kadar 39 çadırımızda devam eden eğitim hizmetleri ileriki günlerimizde normal dersliklerde yapılacaktır. Yapılacak olan12 derslik prefabrik dersliklerimizde eğitimler daha sağlıklı ve düzenli ortamda yapılacaktır. Ülke ve çadır kent yönetimi olarak mültecilerin her türlü ihtiyaçları imkanlar nispetinde karşılanmaya çalışıyoruz.” açıklamasında bulundu.Branda
Kaynak: Süleyman Şah Çadır Kentinde 12 Derslikli Okul Yapılıyor haberi 15 Şubat 2013 Cuma haberleri http://www.medya73.com/suleyman-sah-cadir-kentinde-12-derslikli-okul-yapiliyor-haberi-1220307.html#ixzz2LG5GaRCn
Yedi aya aşkın Suriyeli mültecilere ev sahipliği yapan Süleyman Şah Çadır kent yönetimi, eğitim alanların daha sağlıklı olması açısından derslikler inşa ediliyor. Çadır kent eğitim alanlarında yapılması düşünülen 12 derslik prefabrik okulun zemin alanın beton blokla dökülmeye başlandı. Çadır kent yönetimi, ”Ülkelerinde çıkan iç karışıklıktan dolayı ülkemize sığınan Süriye’li mültecilerin birçok konuda ihtiyaçları karşılanırken, eğitim yaşına gelmiş çocukların eğitim ihtiyaçların da eksiksiz devam etmektedir. Ancak şu ana kadar 39 çadırımızda devam eden eğitim hizmetleri ileriki günlerimizde normal dersliklerde yapılacaktır. Yapılacak olan12 derslik prefabrik dersliklerimizde eğitimler daha sağlıklı ve düzenli ortamda yapılacaktır. Ülke ve çadır kent yönetimi olarak mültecilerin her türlü ihtiyaçları imkanlar nispetinde karşılanmaya çalışıyoruz.” açıklamasında bulundu.Branda
Kaynak: Süleyman Şah Çadır Kentinde 12 Derslikli Okul Yapılıyor haberi 15 Şubat 2013 Cuma haberleri http://www.medya73.com/suleyman-sah-cadir-kentinde-12-derslikli-okul-yapiliyor-haberi-1220307.html#ixzz2LG5GaRCn
Mipimde Türkiye Rüzgarı
Bilinenen büyük gayrimenkul fuar organizasyonu olarak nitelendirilen Mipim’de bu
yıl Türk rüzgarı esecek. Her yıl değişik bir ülkenin onur konuğu
olduğu organizasyonda bu yıl onur konuğu ülkesi ise Türkiye olmuşken, Çadır 12-15 Mart tarihlerinde arasında Fransa’nın Cannes kentinde.Bu fuara Türkiye üs düzey katılım yapacak
Başbakan Yardımcısı Ali Babacan’ın da katılacağı fuarda İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı ve TOKİ Başkanı da yer alacak. Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar da programının uyması halinde fuara iştirak edecek. Fuarın ilk günündeki açılış kokteyline de Kültür Bakanlığı destek verecek.
Mipim in en önemli konuğu olan Türkiye kalabalık bir şekilde fuarda boy gösterecek. 1000 metrekarelik ve özel olarak tasarlanan Çadırda yer alacak Türk firmaları ayrıca, fuar alanının içinde 400 metrekarelik standlarda tanıtım yapacak. Kırmızı beyaz konseptinde tasarlanan Çadırda seminer salonu bulunacak. Ayrıca yeni teknolojilere yer verilen Çadırdaki kurulan dev ekrandan firmalar projelerinin lokasyonları hakkında detaylı bilgilendirme yapabilecek.
Ağaoğlu Çadırda ‘şov’ yapacak
Fuardaki en büyük stand ise Ali Ağaoğlu’nun olacağı aldığımız bilgiler arasında. Geçtiğimiz ekim ayında Dubai’deki Cityspace gayrimenkul organizasyonuna katılan ve çok büyük yankı uyandıran Ağaoğlu’nun Mipimde’de da Türkiye tanıtımına ağırlık vermesi bekliyor ve umut ediyoruz..
Başbakan Yardımcısı Ali Babacan’ın da katılacağı fuarda İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı ve TOKİ Başkanı da yer alacak. Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar da programının uyması halinde fuara iştirak edecek. Fuarın ilk günündeki açılış kokteyline de Kültür Bakanlığı destek verecek.
Mipim in en önemli konuğu olan Türkiye kalabalık bir şekilde fuarda boy gösterecek. 1000 metrekarelik ve özel olarak tasarlanan Çadırda yer alacak Türk firmaları ayrıca, fuar alanının içinde 400 metrekarelik standlarda tanıtım yapacak. Kırmızı beyaz konseptinde tasarlanan Çadırda seminer salonu bulunacak. Ayrıca yeni teknolojilere yer verilen Çadırdaki kurulan dev ekrandan firmalar projelerinin lokasyonları hakkında detaylı bilgilendirme yapabilecek.
Ağaoğlu Çadırda ‘şov’ yapacak
Fuardaki en büyük stand ise Ali Ağaoğlu’nun olacağı aldığımız bilgiler arasında. Geçtiğimiz ekim ayında Dubai’deki Cityspace gayrimenkul organizasyonuna katılan ve çok büyük yankı uyandıran Ağaoğlu’nun Mipimde’de da Türkiye tanıtımına ağırlık vermesi bekliyor ve umut ediyoruz..
16 Şubat 2013 Cumartesi
Camiilerde Tente Değişimi Hızlandı
Şimdiye kadar 55
camiye yeni Tente
yapan İzmit Belediyesi, camilerdeki eskiyen Tentelerin
brandasını da değiştiriyor. Belediyenin Sosyal ve Yardım İşler Müdürlüğü'nden
verilen
bilgiye göre, Orhan Mahallesi'nde bulunan tarihi Orhan Caminde bulunan
tentelerin Brandası zamanla yıpranarak yırtıldı. Bunun üzerine harekete
geçen İzmit Belediyesi Tentelerin Brandasını kısa süre içinde
değiştirdi. Ortalama 10'ar metrekarelik 2 adet tente sayesinde artık
cemaat cenaze namazları sırasında güneşten ve yağıştan etkilenmeyecek.
Yapılan iş için İzmit Belediye Başkanı Dr. Nevzat Doğan
ve emeği geçenlere teşekkür eden Orhan Camii görevlisi Ali Fazıl Demir,
"Yağışlı ve güneşli havalarda Tenteler önemi görev görüyor. İzmit
Belediyesi'nin camilere desteği bizleri mutlu etmektedir" dedi. -
Bursada Branda Uçtu
Bursa'da
şiddetli lodos sebebiyle bir binanın 3. katındaki 200 kiloluk Branda,
kaldırımda yürüyen kadının başına düştü. Yaralanan kadın polislerden
kaybolan yüzüğünün bulunmasını isteyince polisler yüzüğü bularak kadına
teslim etti.
Edinilen bilgiye göre olay, Osmangazi
ilçesi İnönü Caddesi üzerindeki bir otobüs durağında meydana geldi.
Şiddetli lodos sebebiyle bir apartmanın 3. katındaki kafenin balkonundan
yaklaşık 200 kiloluk Branda, yol kenarında yürüyen Şükran Sel'in (46)
üzerine düştü. Brandanın altında kalan kadın için vatandaşlar 112 Acil
Servis'i aradı. Sağlık ekiplerinin olay yerindeki müdahalesinin ardından
kadın ambulansa konuldu. Bu sırada kadın parmağındaki yüzüğünü
kaybettiğini anlayınca yüzüğünün derdine düştü. Ambulans ve polis
ekipleri kadının ricasını kırmadı. Ekipler yaklaşık 10 dakika boyunca
olay yerinde yüzük aradı. Brandanın altındaki yüzüğü bulan polis
ekipleri, sağlık görevlileri aracılığıyla yüzüğü kadına teslim etti.
Kadın yüzüğünü aldıktan sonra hastaneye kaldırıldı. Çadır Branda
Yaklaşık
30 metre yükseklikten aşağıya düşen 200 kiloluk branda ise olay
yerinden kaldırıldı. Başka bir kazanın olmaması için polis ekipleri olay
yerinin güvenliğini sağladı.
Vali Coş Çadır Ziyaretinde
Adana Valisi Hüseyin Avni Coş, Türkiye'ye
sığınan Suriyeliler için kurulan 13 bin kişilik Çadır kenti gezdi.
Suriyelilerin önümüzdeki haftadan itibaren çadırlara yerleştirileceğini
aktaran Coş, kampın ilerde meydana gelebilecek doğal afetlerde de
kullanılabileceğini söyledi.
Vali Coş, Sarıçam ilçesi Buruk Mahallesi yakınlarında kurulan çadır kentte incelemelerde bulundu. Çadır kentin küçük birkaç noksanlıklar haricinde bitmiş durumda olduğunu ifade eden Vali Coş, birkaç güne kadar da eksikliklerin tamamlanacağını söyledi. Coş, "Burası sadece Suriyeli misafirler için değil, ilerde Afet Müdürlüğü'nün kontrolünde bir alan olarak, Allah muhafaza, bir doğal afet olduğunda ihtiyaç duyulursa kullanılabilir. Çadır kent altyapısı, elektriği, suyu, kanalizasyonu hazır vaziyette tutulacak." dedi.
Suriyeli sığınmacıların Türk geleneklerine uygun bir şekilde misafir edileceğini belirten Vali Coş, Çadır Kentte yaklaşık 13 bin kişinin ağırlanabileceğini, bu rakamın ihtiyaç durumuna göre değişebileceğini aktardı. Çadır kentin Birleşmiş Milletler standartlarına uygun olarak hazırlandığını dile getiren Vali Coş, “Temenni ediyoruz ki, Suriye'de durumlar normale dönsün, oradaki insanların buraya ihtiyacı kalmasın. Tabii bir ihtiyaç olduğunda milletimiz, devletimiz komşuluk ilişkilerinin gereğini, akrabalık hukukunun gereğini yerine getirmektedir. Buradaki kampımız da bu amaçla hizmet verecektir." diye konuştu.
Vali Coş, Sarıçam ilçesi Buruk Mahallesi yakınlarında kurulan çadır kentte incelemelerde bulundu. Çadır kentin küçük birkaç noksanlıklar haricinde bitmiş durumda olduğunu ifade eden Vali Coş, birkaç güne kadar da eksikliklerin tamamlanacağını söyledi. Coş, "Burası sadece Suriyeli misafirler için değil, ilerde Afet Müdürlüğü'nün kontrolünde bir alan olarak, Allah muhafaza, bir doğal afet olduğunda ihtiyaç duyulursa kullanılabilir. Çadır kent altyapısı, elektriği, suyu, kanalizasyonu hazır vaziyette tutulacak." dedi.
Suriyeli sığınmacıların Türk geleneklerine uygun bir şekilde misafir edileceğini belirten Vali Coş, Çadır Kentte yaklaşık 13 bin kişinin ağırlanabileceğini, bu rakamın ihtiyaç durumuna göre değişebileceğini aktardı. Çadır kentin Birleşmiş Milletler standartlarına uygun olarak hazırlandığını dile getiren Vali Coş, “Temenni ediyoruz ki, Suriye'de durumlar normale dönsün, oradaki insanların buraya ihtiyacı kalmasın. Tabii bir ihtiyaç olduğunda milletimiz, devletimiz komşuluk ilişkilerinin gereğini, akrabalık hukukunun gereğini yerine getirmektedir. Buradaki kampımız da bu amaçla hizmet verecektir." diye konuştu.
Çadır kentte Yangın Dramı
Şanlıurfa'nın Akçakale İlçesi'nde, Çadırlarda Suriyeli sığınmacıların barındığı
Süleyman Şah Konaklama Tesisleri'nde bulunan bir Çadırda, elektrikli
sobanın devrilmesi sonucu çıkan yangında 10 yaşındaki Melik Hacaddur
yaşamını yitirdi.
Olay, gece geç saatlerde Suriye sınırındaki Akçakale'de bulunan Suriyeli sığınmacıların barındığı Çadır kentte meydana geldi. Ülkelerindeki iç karışıklıktan kaçarak Türkiye'ye sığınan yaklaşık 35 bin Suriyelinin bulunduğu
Olay, gece geç saatlerde Suriye sınırındaki Akçakale'de bulunan Suriyeli sığınmacıların barındığı Çadır kentte meydana geldi. Ülkelerindeki iç karışıklıktan kaçarak Türkiye'ye sığınan yaklaşık 35 bin Suriyelinin bulunduğu
14 Şubat 2013 Perşembe
Çadır Mevlidi
Şanlıurfa'nın Akçakale ilçesinde kurulan Süleyman Şah Çadır kentteki Suriyeli mülteciler, mevlid-i şerif okuttu.
Ülkelerinde çıkan iç karışıklıktan dolayı Türkiye’ye sığınan ve sayıları 30 bin 500'ü bulan Süleyman Şah Çadır kentteki mülteciler, normal hayata tutunmak, örf-adetlerini ve dini değerlerini devam ettirmek için çeşitli etkinlikler düzenliyor.
Bertan Yemekçiliğin organizatörlüğünde düzenlenen ve 6 nolu erkek mescidi çadırında okunan mevlide; çadır kent kamp müdür yardımcısı Mehmet Asutay, kanaat önderleri, muhtar ve mahalle sakinleri katıldı. Kur’an-ı Kerim tilaveti ile başlayan mevlid töreni, daha sonra Suriyeli kanaat önderlerinden Şeyh Trad tarafından Peygamber Efendimizin (s.a.v.) hayatından kesitler sunularak devam etti. Şeyh Trad, "Bizlere ne mutlu ki Hz. Muhammed'in ümmetindeniz. Bizler onun ahlakını, yaşayışını ve aile münasebetlerini örnek almalıyız. Sevgili kardeşlerim, peygamber sevgisi bizleri daha fazla birbirimize kenetlemeli ve sevdirmelidir. O yaşayışında bizlere çok güzel örnekler bırakmıştır. O örnekler bizlerin hayata tutunmasında en büyük kılavuzumuz olmalıdır. Peygamberimiz rahmet peygamberi, bizler de birbirimize merhametle davranmalıyız. Onun yolundan ve öğretilerinden uzaklaştıkça bela ve musibetler bizi bırakmaz. Ancak onun sünneti seniyyesine sarılırsak yeniden bir araya gelir, birlik ve beraberliğimize kavuşabiliriz. Evet kardeşlerim, muhabbet ve merhametle birbirimizi kucaklayalım" dedi.
Konuşmaların ardından, ilahiler söylenip salavatlar çekildi.
Ülkelerinde çıkan iç karışıklıktan dolayı Türkiye’ye sığınan ve sayıları 30 bin 500'ü bulan Süleyman Şah Çadır kentteki mülteciler, normal hayata tutunmak, örf-adetlerini ve dini değerlerini devam ettirmek için çeşitli etkinlikler düzenliyor.
Bertan Yemekçiliğin organizatörlüğünde düzenlenen ve 6 nolu erkek mescidi çadırında okunan mevlide; çadır kent kamp müdür yardımcısı Mehmet Asutay, kanaat önderleri, muhtar ve mahalle sakinleri katıldı. Kur’an-ı Kerim tilaveti ile başlayan mevlid töreni, daha sonra Suriyeli kanaat önderlerinden Şeyh Trad tarafından Peygamber Efendimizin (s.a.v.) hayatından kesitler sunularak devam etti. Şeyh Trad, "Bizlere ne mutlu ki Hz. Muhammed'in ümmetindeniz. Bizler onun ahlakını, yaşayışını ve aile münasebetlerini örnek almalıyız. Sevgili kardeşlerim, peygamber sevgisi bizleri daha fazla birbirimize kenetlemeli ve sevdirmelidir. O yaşayışında bizlere çok güzel örnekler bırakmıştır. O örnekler bizlerin hayata tutunmasında en büyük kılavuzumuz olmalıdır. Peygamberimiz rahmet peygamberi, bizler de birbirimize merhametle davranmalıyız. Onun yolundan ve öğretilerinden uzaklaştıkça bela ve musibetler bizi bırakmaz. Ancak onun sünneti seniyyesine sarılırsak yeniden bir araya gelir, birlik ve beraberliğimize kavuşabiliriz. Evet kardeşlerim, muhabbet ve merhametle birbirimizi kucaklayalım" dedi.
Konuşmaların ardından, ilahiler söylenip salavatlar çekildi.
Bu Defa Çadır Van da eylem için kuruldu
Van Tutuklu ve Hükümlü Yakınları Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği (Tüyad-Der) Başkanı Ahmet Aygün, 12 Eylül 2012 tarihinde Türkiye
cezaevlerinde başlatılan süresiz, dönüşümsüz açlık grevlerinin 38'nci
gününde hükümete çağrıda bulundu. Aygün, açlık grevi eylemcilerinin
taleplerinin Kürt sorununun çözümü noktasında tartışılan talepler
olduğunu, bu nedenle siyasal iktidarın ölümler yaşanmadan gerekli
tedbirleri alması gerektiğini söyledi.
Türkiye genelinde cezaevlerinde başlatılan açlık grevinin 38'nci gününde Van Tüyad-Der, cezaevlerindeki açlık grevine destek vermek amacıyla nöbet Çadırı kurdu. Tüyad-Der tarafından Van Belediyesi otoparkında kurulan nöbet çadırı önünde de basın açıklaması yaptı. Basın açıklamasına Van Belediye Başkan Vekili Sabri Abi, İnsan Hakları Derneği Şube Başkanı Ömer Işık ve bazı BDP'liler katıldı. Nöbet Çadırı önünde yapılan açıklamayı okuyan Tüyad-Der Van Şube Başkanı Aygün, Türkiye
genelinde birçok cezaevinde başlatılan açlık grevine destek olma
amacıyla nöbet Çadırcı oluşturduklarını söyleyerek, 58 cezaevinde
başlayan açlık grevinin 38'nci gününü doldurduğunu söyledi.
Aygün,
'Cezaevlerinde başlatılan bu açlık grevlerinin istemediğimiz yeni
ölümlere neden olabileceğini, olacaklardan da hükümetin sorumlu
olacağını belirtmek isteriz. Bu nedenle diyoruz ki hükümet bir an evvel
tutsakların haklı, meşru ve demokratik istem ve taleplerini yerine
getirmek için biran evvel harekete geçmelidir. Bu taleplerin çözümü
halinde bu sorunların da ortadan kalkacağına inanıyoruz dedi.Aygün,
açlık grevi eylemcilerinin taleplerinin Kürt sorununun çözümü noktasında
tartışılan talepler olduğunu, bu nedenle siyasal iktidarın ölümler
yaşanmadan gerekli tedbirleri alması gerektiğini belirtirken, talepler
yerine getirilinceye kadar da kurdukları nöbet Çadırında her gün
dönüşümlü olarak açlık grevi yapılacağını söyledi.
12 Şubat 2013 Salı
Engelli Kızına Dikkat Çekmek İçin Çadır Kurdu
Ordu'da engelli çocuğunun günlük yaşantısında karşılaştığı sorunları dile getirmeyi amaçlayan baba, Ordu Belediyesi önüne Çadır kurarak eyleme başladı.
Baba Metin Aksoy, kurduğu Çadır yanında gazetecilere yaptığı açıklamada, talepleri yerine gelmediği sürece eylemine devam edeceğini söyledi.
Engelli kızı Derya Aksoy (20) ile kentte birçok sorunla karşı karşıya kaldığını savunan baba Aksoy, şöyle konuştu:
"Burada açtığım Çadırın tek bir amacı var, o da bazı haklı taleplerimizin yerine getirilmesi. Nedir o taleplerimiz, öncelikle acil olarak engelliler için ulaşım araçları sağlanmalı. Belediye bünyesinde engelli birimi oluşturulmalı. Yol, kaldırım, rampa çalışmaları ile ilgili program kamuoyuna açıklanmalı. Engellilere yönelik yapılan sosyal alan projeleri açıklanmalı. Bu istek ve taleplerimiz resmi bir açıklama ile kamuoyu ile paylaşılmadığı sürece eylem devam edecektir."
-Belediye Başkanı Torun -
Ordu Belediye Başkanı Seyit Torun ise eylemin bütün engelli vatandaşları kapsamadığını dile getirdi.
"Bu eylem şahsi çıkarlar için yapılan kişisel bir eylemdir" diyen Torun, şunları kaydetti:
"Arkadaşımızın yaptığı eylem, engelli dernekleri adına değil, tamamen şahsi bir değerlendirmedir. Bunun altında da bir menfaat kaybı yatmaktadır. Kendisi geçen yıl tekerlekli sandalye basketbol takımında görevli bir arkadaşımızdı. Ama bu takımla birlikte aldığımız kararla kendisine beraber çalışamayacağımızı beyan ettik. Ben şuna üzülüyorum, kendisi bugüne kadar gerek belediyeden, gerek vilayetten her türlü desteği almıştır. Kendisi evindeki engellisini kullanarak kazanç haline getirmiştir. Kimse engellilerimizi kullanarak şahsi menfaat etme çabası içinde olmasın."
Çadırda Kavga Vardı !
Kahramanmaraş'ta Suriyeliler'in barındığı Çadır kentte giyim yardımının kendilerine ulaştırılmadığını öne süren sığınmacılar ile polis arasında çıkan arbedede yaralanan 2'si polis 3 kişi tedavilerinin ardından taburcu edildi.Suriye'nin Harim İlçesi'ndeki çatışmalarda yaralanan 7 Suriyeli ise, Hatay'ın Reyhanlı İlçesi'ne getirildi.
Kahramanmaraş'ın Doğukent Mahallesi'nde bulunan çadır kentte toplanan bir grup Suriyeli, Kurban Bayramı nedeniyle kentteki sivil toplum örgütlerinin organizesiyle dağıtılan giyim yardımlarını alamadıklarını öne süren eylem yaptı. Çadır kentte yürüyen Suriyeliler ile polisler arasında çıkan arbedede 2'si polis 3 kişi hafif yaralandı. Atılan taşların isabet ettiği çevik kuvvet ekiplerini taşıyan minibüs ve bazı araçlar zarar gördü.
Necip Fazıl Şehir Hastanesi'nde tedaviye alınan yaralılar, bugün taburcu edilirken KahramanmaraşEmniyet Müdürü Metin Aşık da, Suriyeliler'in temsilcileriyle birer görüşme yaparak sorunlarını tespit edip çözülmesi için çalışma başlattı.Çadır
7 YARALI GELDİ
Bu arada Suriye'nin İdlip kentine bağlı Harim İlçesi ve Azmarin ve Salkin kasabalarında çıkan çatışmalarda yaralanan 7 kişi ise yakınları tarafından Reyhanlı İlçesi'nin Öncüpınar Sınır Kapısı'na getirildi. Yaralılar, sınırda bekletilen ambulanslarla götürüldüğü Reyhanlı Devlet Hastanesi'nde tedaviye alındı. Durumu ağır 4'ü ise ilk müdahale ardından Antakya Devlet Hastanesi'ne sevk edildi. Harim İlçesi'nde süren çatışma süsleri ise Reyhanlı'nın Beşaslan Köyü'nden duyulurken yükselen dumanlar ise çıplak gözle görülüyor
Çadır Mescidin Yerine Prefabrik Mescit
Erciş'te Çadır Mescidin Yerine Prefabrik Mescit Kuruldu son dakika haberi. Van'ın Erciş ilçesinde yaşanan depremin ardından kurulan ancak kış aylarının gelmesiyle sular altından kalan Çadır mescit kaldırılarak yerine prefabrik mescit kuruldu.
Gençlik Federasyonu Çadır Eyleminde
Tutuklu arkadaşlarıyla dayanışmak amacıyla 13 Kasım'da Beyazıt'ta Çadır kurmak isterken polisin saldırısına maruz kalan Gençlik Federasyonu üyeleri, bugün aynı yerde açıklama yaptıktan sonra Çadır kurdu.
Öğrenciler, "Kahrolsun faşistler, yaşasın mücadelemiz" ve "Parasız eğitim suç değildir" sloganlarını attı. Burada yaptıkları açıklamada, polisin 13 Kasım günü saldırısına maruz kaldıklarını anlatan öğrenciler, 16 kişinin gözaltına alındığını belirtti.
Açıklamada, saldırıya ilişkin şu bilgiler yer aldı: "Bizler 7 gün boyunca 10 defa saldırıya uğradık ama Çadırımızı açmaya, pankartımızı asmaya devam ettik. Her Çadır açtığımızda azgınca saldırdı polis. Kendisinin yetemediği yerde geceleyin uyuyan arkadaşlarımızın üzerine eli sopalı faşistleri gönderdi ve arkadaşlarımızın bu saldırıda kafaları yarıldı" dedi.
Öğrenciler, saldırı sırasında üzerlerine "tutkal" gibi yapışan ve değdiği yeri yakan bir gaz kullandığını belirtti, "Görün AKP'yi tanıyın ve işkence yapanları. 19 Aralık'tan üniversite önlerine, dağlardan sokaklara, kimyasal gazları halkı teslim alamazsınız" dedi.
Gençlik Federasyonu üyeleri basın açıklamasının ardından Çadırlarını açarak, şarkı ve halaylarla eylemlerine devam etti.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)